4/17/2013

Şişenin dibi

Geçen perşembe günü aslında yine her ay gittiğimiz şairler akşamına gidecektik fakat okulumuzun ekonomi profesörü oğlanları, yani benim Sheldon ile en yakın arkadaşımız olan J'yi yemeğe davet edince biz kızlar da hanımlar toplanıp bir yerde yemek yiyelim, erkeklerin dönmesini bekleyelim dedik.
Akşam saat 19:00'da çok güzel bir thai restoranında buluştuk. Ortam harikaydı. Masalar camdandi ve camın altında masalarda çok güzel tahta üzerine çizilmiş desenler vardı.





Restoranda genellikle yesil renk hakimdi ve ben yesil rengi cok severim.
Elimize yemek listesini tutusturdular, seçim yapmak çok zor oldu. Ben genellikle basmati pirinç ile hiç bir sey kullanilmadan sadece haşlanmış pilavı çok seviyorum, o yüzden yanında bu pilav olmasını istedim yemeğimin ve sonunda tatlı bir sosla sebzeli haşlanmış tavuk etini seçtim.





Ekonomi profesörümüz çok ilginç bir adamdır ve mecliste yer aldığı içinde tanınmıştır. Her akşam alman haberlerinde kendisine raslayabilirsiniz ve onun öğrencileri olmaktan mutluluk duyuyoruz. Senede bir kere muhakkak noel pazarına en sevdiği öğrencileri davet eder ve tüm yemeklerin ve içeceklerin masrafını karşılar. Bu dönemde biz yavaş yavaş mezunluga adım attığımız için her fırsatı değerlendirip öğrencileri bir etkinlikte bir arada topluyor.
Restoranda otururken dedim ki, benim bildiğim hoca yine şişenin dibine vurmuştur ve biz sarhoş olan erkek arkadaşlarımızı gidip almak zorunda kalacağız.
O arada İsa J'ye mesaj attı, bende Sheldon'a. Oğlanlardan gelen sadece gülücüklü bir mesaj oldu ve sarhoş oldukları anlaşıldı.

Restorandan çıkıp sevdiceklerimizin bulunduğu restorana gittik ve profesör bağırarak çağırarak bizi karşıladı. Meğerse o arada sevdiğimin sevgilisinin kim olduğunu öğrenmek için yarım saattir uğraşıyormuş. Benim Sheldon ile birlikte olduğumu duyunca çok sevinmiş ve Sheldon'a dönüp 20 yıldır bu üniversitedeyim ve siz ilk bildiğim türk-alman çiftsiniz dedi. Su çok akıllı bir kadın, ileride herşeyi yönetecek durumda. Sizi yönetir, evi yönetir, çocukları yönetir ve ayrıca bir bilgisayar mühendisi olarak eve birde maddi anlamda çok büyük katkısı olur. Değerini bilin dedi Sheldon'a. Ben çok mutlu oldum tabiki.

On bir buçukta almaya gitmiştik çocukları, laf lafı açtı ve biz ancak gece bir buçukta eve dönebildik. Güzel bir akşam geçirdik ve profesörümüz iki hafta sonra perşembe günü yine aynı restoranda buluşacağımızı söyleyip restorana rezervasyon yaptırdı bile. Biraz alkollü olmanın verdiği durumu da göz önünde bulundurursak ajandasına kayıt etmediyse, haftaya perşembe kesin unutacakatir :)
Ertesi sabah kantinde görüp "Günaydın hocam, nasılsın?" diyerek yüzüne gülümsedim. Sonuçta ben içmemistim, İsa içmemisti ve yinede onların o hali sayesinde çok eğlenmiştik.
"8 şişe şarap devirmişiz. Başım ağrıyor. Bu sabah dersim vardı. Şimdi eve gidip yatacağım" dedi :)
İlginç bir akşam, gece ve ertesi gün geçirdim efendim. Sevgiler.

2 yorum:

  1. Thai yemeklerini herkes çok methediyor, ben daha hiç yemedim. Şimdi senden de olumlu şeyler duyunca artık denemem lazım dedim. Sen de haftaya onlar gibi çakırkeyif olup eğlenirsin artık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim dedigim gibi thai yemeklerini pilavi yüzünden ve icinde bulunan bolca sebze yüzünden seviyorum. Makarna yedigim zamanda genellikle icinde olan sebzeler yüzünden aliyorum. Muhakkak dene canim benim. Vallahi ben ickiyi pek kullanmam. Bakalim artik haftaya neler olacak.

      Sil