9/11/2012

Patrick'in mektup davasi

Bir zamanlar bende senin gibi muallakta kalmıştım annem bana gelen mektubu açtı mi diye. Gerçi sen, senin yazdığın mektubu okudumu annem diye muallakta kaldın ama ben bana geleni okudumu diye ...

Benim orta okuldayken bir arkadaşım vardı. Arkadaş da denilemez aslında, sınıf arkadaşımdı ve başka bir okuldan bir kaç ay önce sinifimiza gelmişti.
Bir gün derste otururken birden sivil polisler geldi ve sınıftan alıp götürdüler. Gidiş o gidiş.

Sonradan öğrendiğimize göre, daha önceki okuldan vukuatları yüzünden atılmış ve bizim okula kayıt ettirilmiş. Dışarıda yargılanıyormuş ... Polislerin okuldan gelip alış sebepleri, bir kaç gün önce yine bir haltlar yedigindenmis.

Çok üzülmüştüm ben ona. Sonra hocadan kaldığı hapishanenin adresini alıp mektup yazmıştım. Oda bana yazmıştı. Biraz duygusallığı artmıştı onun. Bir tek ben ilgilendim herhalde, oda kendine göre birşeyler olduğunu sandı.

Bir gün eve geldiğimde annemin yüzü biraz asıktı. Kız kardeşim daha o zaman çok ufakti ve 'abla annem sana gelen mektubu çaydanlığın buharina tutup açtı, okudu, tekrar kapattı' dedi. Evet, tahmin ettiğim şey başıma gelmişti. Annem onun bana 'Seni seviyorum' dediği ilk mektubu açıp okumuştu. Hiç birşey yokmuş gibi yine yerine koymuş, bir kaç gün boyunca sessizliğini korumuştu.

Yusuf yusuf dolandım kaç gün evde. Benmi konuşayım annemle, yoksa o mu sorsun bana diye muallakta kaldım. En sonunda annem mektubu okuduğunu, çocukla aramızda birşeyin olup olmadığını sordu. Bende benim tarafımdan birşey olmadığını, kendi kendine ilk defa böyle birşey yazdığını, ben arkadaşça ona mektup yazdığımı anlattım.

Annemde dikkatli olmam gerektiğini, tüm mektupların okunduğunu söyledikten sonra, bende bir daha ona mektup yazmadım.
Zaten oda bana yazmadı.

Ya Patrick böyle işte. Ne oldu senin mektup işin? Annen açık verdimi okuyup okumadigina dair?

2 yorum:

  1. Hala bi açık yok. Bekliyorum ne olacak diye.
    Ne iyi etmişsin de bana bi cevap yazmışsınn :)

    YanıtlaSil
  2. Aslında böyle bloglardan birbirimize cevap vermek güzel bir şey. Ilham kaynagi oldu o yazin bana, hikayemi animsatti :)

    YanıtlaSil