5/20/2012

Ortağı olduğum günahlar var benim

Ortağı olduğum günahlarim var benim. Biz bir zamanlar 4 kızdık. Bir akşam birimiz hariç gezmeye çıkmıştık. Ben yanıma kardeşimide almıştım yine dört kız olmuştuk. Çoktandır dışarıya çıkmadık, bu akşam istediğimiz kadar gezelim tadını çıkartalım, aileden de izini kopardık madem hadi bakalım o mekan bizim bu mekan bizim dolaşalım dedik.
İlk önce bir cafede oturup kahve içtik uzun uzun sohbet ettik. K.nın durmadan bel ağrısı çektiğini, son zamanlarda kendini hep halsiz hissettiğini en önemlisi de bu aralar hep başının ağrıdığını öğrendik.
Aklıma birşey gelmedi üstünde durmadım. Cafeden çıktık ve bir nargileciye gittik. Çok güzel bir yerdi minderlere uzandık ve saatin epeyi geç olduğundan içimizi ısıtması için nane çayı ısmarladık.
Konu konuyu açtı, sohbet iyice güzelleşti. Yine döndü dolaştı K.nın bel ağrılarına geldi. Birden F. 'Sen hamile olmayasın' dedi. Kafamız bulandı. 'Yok canım, bunu da nereden çıkardın?' dedi K.
'En son ne zaman regl oldun sen?' diye sordum bende.
'Bilmem, bir kaç gün geciktim' dedi K.
Saatler 22:15i gösteriyordu. O saatte ancak nöbetçi eczane bulabildik. Gittik hemen bir gebelik testi aldık ve sorun nerede nasıl yapacağımızdı. F. eve gitti, kardeşimle ben K.yi bizim eve getirdik.
Odamızda sohbet ettiğimizi zanneden annem oturma odasında otururken, biz içeride gebelik testini yaptık ve pozitiv çıktı.
K. küçük çapta bir şok geçirdi ve inanmak istemedi. Testin yanlış olduğunu, bozuk olduğunu falan söylemeye başladı.
Onu bir sallayıp kendine getirdim ve testin yanlış bir sonuç vermediğini gerçekten hamile olduğunu söyledim.
Hemen erkek arkadaşı B.yi aradı ve hamile kaldığını söyledi. B.de tamda o gün izin için yola çıkmıştı. Oda telefonda bir şok geçirdi.
İkisi evli değildi, K.nin çok farklı yaşam standartları vardı. B. şu an için hayatını yola koymaya çalışıyordu. Bebeği aldırması gerektiğini bilen K. çok çok üzüldü.
Ertesi gün o zaman benim garsonluk yaptığım bilardo salonunda bir araya geldik.

K., F., E. ve ben. Biz dört kişiydik. Hepimizin farklı düşünceleri, inançları vardı.
F. K.'ya – Ben karışmam, senin bileceğin bir iş dedi
Ben – Çok günah ya, gerçekten aldıracakmısın dedim.
E. - bu çok büyük bir sorun, hemen git aldır dedi.
Sonuç ne olursa olsun hepimiz bir aradaydık ve birbirimize yardımcı olacaktık.
Kadın doktorundan termin al, aile kurumundan termin al, neden bebeğin aldırılması gerektiğini açıkla, K.yi kimseye çaktırmadan hastaneye götür, bebeği aldır, sonra eczaneden ilaçlar al, miğdesini üşütmüş evde dinlenmesi gerekiyor diye yalanlar üret, ertesi gün gidip K.yı yokla. Hepsini ama hepsini birlikte yaptık.
Şimdi geriye baktığımda düşünüyorumda, benim bugün böyle birşey gelse başıma (Allah korusun), bu dört kişiyi bir araya toplayamayacağım ne yazıkki. Hepimiz dağıldık.
F. le ben hala görüşüyoruz. K. B. ile evlendi sonradan, şimdi yine bir çocukları var. Bazen bebeğe bakınca aklıma geliyor, acaba öbürü kızmı olcakti erkek mi diye. Acaba kime benzeyecekti diye.
E. evlendi gitti buralardan. Yüz yılda bir annesini babasını görmeye geliyor, geldiğinde de haber vermiyor.

Bazen ister istemez ortağı olduğum bu günah aklıma geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder